Trends - Overzicht
De artikelen en blog-posts over trends in de social media
Trends
Wie een nieuwe website wil voor zijn bedrijf, staat voor de keuze tussen de toepassing van een bestaand, open source systeem en een op maat gebouwd systeem. Zoals we zagen we in de vorige blog, zorgt het antwoord op de vraag "Hoe wil ik werken" voor verheldering.
Maar we kunnen nog een stapje verder achteruit doen en de focus verleggen van die website naar de positionering van het bedrijf en de wijze van communiceren die daarbij hoort. De vragen: "Wie zijn wij en waar gaan wij naartoe" bieden in dat geval verdere verheldering.
Twee gezichten van online leiderschap
Download of lees dit essay hier. Of lees het samenvattende artikel over dit essay in Tekstblad hier.
Wil je een nieuwe website voor je bedrijf en sta je voor de keuze tussen de toepassing van een bestaand, open source systeem en een op maat gebouwd systeem? Bijvoorbeeld de keuze tussen een WordPress-site en een website die op maat wordt gemaakt door een webbouwer met het Symfony 2 framework?
Dan zul je in ieder geval twee afwegingen moeten maken die bepalend zijn voor de kosten, het onderhoudsgemak en de opbrengst, nu en straks.
Robert K. Greenleaf introduceerde het idee van dienend leiderschap, een concept dat bij de toepassing van content marketing een belangrijke rol speelt. Want, mensen delen jouw boodschap niet graag als de afzender er te nadrukkelijk in aanwezig is. Zonder dienend leiderschap geen verborgen eigenaarschap en geen succesvolle deelname aan de conversatie.
Maar hoe zit dat nu precies met dienend leiderschap en de communicatie?
Bart Jacobs, hoogleraar Computerbeveiliging aan de Radboud Universiteit leidde ons tijdens de Media Villa Arnhem van dinsdag 23 februari langs de vraagstukken van informatiebeveiliging en privacybescherming. Dank Bart Jacobs en dank gastheer en gespreksleider Marco Derksen voor een fantastische avond.
Inspirerend, vooral het dilemma tussen 'slimmeriken' en 'ratten'. Zijn die 'databrokers' die aan onze privégegevens verdienen nu slimme marketeers of gewetenloze knaagdieren?
A short introduction to social media - in English this time, in order to address my international guests.
Please enjoy the ride. Twelve steps towards the new communication
In de NRC van dinsdag 26 januari lezen we dat de Duitse krant Bild twee belangrijke besluiten heeft genomen: ze gaan commercieel online en ze gaan op de bres voor de vluchtelingen. Twee opmerkelijke stappen voor deze sensatiekrant.
Meer en meer bedrijven zetten sociale media in voor het werven van personeel. Zeker in sectoren waar het personeel schaars is, zoals de techniek. Want, wie een baan zoekt, kijkt niet alleen meer op banensites en bedrijvensites, maar vooral ook op LinkedIn en Facebook.
Hoe kun je als bedrijf aansluiten bij die gewijzigde belangstelling als je op zoek bent naar geschikt personeel?