Trends - Overzicht
De artikelen en blog-posts over trends in de social media
Trends
Het businessmodel van het internet staat haaks op de privacy. Stuur maar eens een mail aan een relatie over bijvoorbeeld een vakantie in Egypte, of zoek maar eens online naar hotels in bijvoorbeeld Egypte.
Dat ik bijna dagelijks in Nijmegen kom, maakt dat ik Nijmegen kan beleven. En die beleving is gemengd van aard. Neem het levensgevaarlijke stationsplein en het onbegrijpelijke parkeerbeleid. Maar ook de prachtige particuliere horeca en de heerlijke campus. Gemengde gevoelens dus.
Maar nu de gemeente Nijmegen zichzelf gaat profileren met een promotiefilmpje voor de verkiezing Beste Binnenstad 2015 - 2017 kan ik Nijmegen definitief een plek in mijn hart geven.
De mensen van likeskopen.net willen ons helpen om een voorsprong op te bouwen met onze Facebook-pagina: zij verkopen honderd Nederlandse Facebook-likes voor € 29,99 en duizend likes voor € 285,00. Wie kan daar nu 'nee' tegen zeggen?
Wat is een goede 'lifecycle' van een blogartikel? Kijk naar deze presentatie en volg een van mijn blogs, vanaf het moment van schrijven, via het delen en de conversatie naar een bevredigend aantal views.
Een Ster-reclame, om 23.00 uur, na een veelbekeken programma van de VPRO. Gericht op het intellectueler publiek. Opgezet volgens de moderne regels van de conversatie en de sociale media. Niet jezelf op de voorgrond stellen, maar een thema. Maar hoe fout pakt het uit...
Goede content schrijven voor je blog of je website is best lastig: is het wel interessant voor mijn lezers? Als Google ook nog eens over je schouder meekijkt, wordt het nog ingewikkelder: is het wel interessant voor Google? Vaak leidt die vraag tot onnatuurlijke, hybride teksten, die Google ook nog eens niet waardeert.
Mijn advies: schrijf gewoon goede content.
Een prachtig voorbeeld: mensen uitnodigen om het kanton Graubünden te beleven, met een live videoverbinding op het station van Zürich.
In een best ontoegankelijk opgezet interview voor The Wire van 6 juli 2015 ondervraagt John Keane Julian Assange over diens nieuwe boek 'When Google Met Wikileaks'. Assange vindt dat Google 'Big And Bad' is geworden en ondertussen nog steeds het spel speelt van 'Don't Be Evil'.
Een kijkje achter de schermen van het digitale kolonialisme, maar ook in de geest van een dystopist.