vrijdag, 29 maart 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Training, advies en creatie

training advies creatie Ik kom met soms verrassende inzichten van een buitenstaander...

  • Ingewikkelde zaken eenvoudig en strategisch toegankelijk maken en anderen hierin coachen
  • Leiden van brainstorms, naamsessies en besluitvorming rond taxonomie
  • Individuele schrijftraining en coaching van beleidsmedewerkers, onderzoekers en inhoudelijk deskundigen
  • Internet en social media: van sitemap tot vindbaarheid op het web
  • Communitymanagement en netwerkstrategie

Kijk hieronder voor een greep uit de projecten waarbij ik als adviseur of trainer betrokken was: enkele voorbeelden van training, advies en creatie.

wc eend 2

Online reclame werkt niet, tv-reclame blijkt nu ook niet te werken. En beide kosten alleen maar geld. Dat geven twee onderzoeken aan die de Correspondent in twee artikelen bespreekt. Fijn dat zaken nu eindelijk eens diepgaand onderzocht zijn. Het eerste onderzoek besprak ik op 29 januari van dit jaar (Online ads: niet doen). 

Tijd voor een overdenking van het tweede onderzoek dat de Correspondent bespreekt in een uitgebreid artikel van Jesse Frederik: Reclame op tv. Kost een berg, doet een beetje.

Read More

kruitvat 260 2

Op mijn Facebook-tijdlijn zie ik een blog langskomen waarin de schrijver het publiek aanspoort om de lont uit het kruidvat van de zwartenpietendiscussie te halen. Goed idee. Maar “kruidvat”? Is het niet “kruitvat”? Ik weet dat zeker, denk ik. Ik doe wat velen dan doen: googelen!

Read More

middelen 680

Opdrachtgevers klagen soms over de rapporten die ze voorgeschoteld krijgen. Dat ze de onderzoekssituatie niet goed in beeld krijgen. Dat er te veel nadruk op het proces van het onderzoek ligt en te weinig nadruk op de heldere presentatie van de gevraagde resultaten.

Van omgevallen boekenkast naar helder betoog

Hoe kun je op planmatige wijze een doelmatig rapport schrijven? Hiervoor komen onder andere de volgende vragen aan de orde: Wat wil de opdrachtgever precies en hoe bedien ik hem of haar optimaal in mijn rapportage? Welke wijze van rapporteren past het beste bij de opdrachtgever? Hoe voorkom ik dat de opdrachtgever de vraag niet (goed) beantwoord krijgt?

Read More

horse 1

Als we spreken over iets wat niet bestaat, leidt dat onvermijdelijk tot onverzoenbare tegenstellingen. Want, alles wat we daarover zeggen, is tegelijkertijd waar en onwaar. Dat was de harde les die de logicus Frege (1848 – 1925) kreeg van zijn collega Russel. De oplossing van Russel was eenvoudig: voeg aan elke uitspraak over een zaak de voorwaarde toe dat die zaak bestaat, en dus eigenschappen kan hebben.

We lijken hier niet van geleerd te hebben, omdat velen nog steeds spreken over zaken waarvan we niet weten of ze bestaan. Dat leidt nog steeds tot vaak onverzoenbare tegenstellingen en inconsistenties, vooral binnen de politiek en de pseudowetenschappen. Voor een goed betoog moeten we eerst weten wat we allemaal kunnen weten. Hoe komen we daar achter? Een schrijf- en spreekles.

Read More

linkedintips boekje 260

LinkedIn vernieuwt zijn uiterlijk en opzet van tijd tot tijd. Daarom moeten ook de handreikingen aangepast worden.

Hier een aanvulling en update bij het boekje “LinkedIn Checklist en Aanpak - Een hands-on-gidsje voor wie het beste uit LinkedIn wil halen”.

Het hoe en waarom van LinkedIn in dit boekje blijft staan; deze presentatie vult het boekje aan met een nieuw ‘waar’.

Read More

gtp2

Gisteren, op 14 februari 2019, maakte de organisatie OpenAI op zijn blog bekend dat zij een taalmodel (lees computer) hebben getraind om coherente, zinvolle tekst te genereren, te begrijpen, te vertalen en samen te vatten. En dat alleen maar door het systeem te voeden met rond de veertig gigabyte aan internet-teksten.

Het systeem heet GPT2 (Generative Pre-Training, versie 2) en is volgens de ontwikkelaars zo krachtig dat zij het niet vrij durven te geven: "Due to our concerns about malicious applications of the technology, we are not releasing the trained model. As an experiment in responsible disclosure, we are instead releasing a much smaller model".

Read More

online ads 260

E-commerce moet nodig in de spiegel kijken. Jesse Frederik en Maurits Martijn stellen in De Correspondent een nieuwe internetbubbel vast: online advertenties.

Lees mee en bespaar kostbare euro's...

Weggegooid geld

Online adverteren met een merknaam of voor een product is weggegooid geld. Het heeft geen effect. Mensen klikken net zo lief op de onbetaalde links met dezelfde inhoud. Hier is een sprekend voorbeeld van zo'n nutteloze geldverslinder:

Read More

ondersteuning260

Hi,
 
Ik wilde wat pagina’s volgen vanuit onze eigen Facebook-pagina, maar krijg het niet voor elkaar. Als ik pagina’s van een ander wil liken of volgen kan ik dat alleen maar als mezelf doen en niet als onze eigen Facebook-pagina. Wat doe ik fout? Tips? Of heb ik misschien toch niet voldoende bevoegdheden?

Read More