donderdag, 18 april 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Tools - Overzicht

De artikelen en blog-posts over tools voor social media en web

Tools voor social-media-onderzoek

Als je onderzoek doet naar sociale interacties en ontwikkelingen rond een thema is Google vaak alleen nog maar het begin. Om uit te vinden wat er op de social media gebeurt rond jouw merk, jouw bedrijf of een thema dat je interesseert, heb je aanvullende instrumenten nodig.

Gereedschappen die onderzoek via en op de social media kunnen ondersteunen zijn er veel. Zoveel, dat selectie nodig is. Ik doe een poging.

Read More

3 redenen om een viral in te zetten

Op vrijdag 20 januari gaf ik mijn boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen gratis weg. Mensen konden het boek gratis downloaden na een 'pay-with-a-tweet': een bericht aan hun volgers dat zij dit boek gratis downloaden. Met in die tweet een verwijzing naar de download-pagina. Snap je het nog?

Nu, vier dagen later, zie ik de kracht van de viral: in drie dagen werd de downloadpagina 13.125 keer bekeken en vonden er 688 downloads plaats. Een conversie van bijna 20%.

Read More

Adsense is een advertentieprogramma van Google. Je kunt je ervoor aanmelden en de advertentiemogelijkheid in je website (laten) inbouwen. Google plaatst dan advertenties die passen bij de inhoud van de website. Voor elke klik ontvang je geld. Makkelijk, nietwaar?

Read More

Hoe start je een viral?- klik hier

Betalen met een Tweet is een handige manier om je netwerk te gebruiken voor een viral. Ik gebruikte de Joomla module van JooTab.com: Pay with a Tweet om het gratis handboek Schrijven voor de lezer onder de aandacht te brengen van mijn connecties.

Read More

Pinterest, een online prikbord

Best handig dat online prikbord van Pinterest. 't Is dan wel wéér een nieuwe toepassing voor de social media, maar deze app is in mijn ogen een goede aanvulling op Twitter en Facebook (voor delen), en op StumbleUpon en Evernote (voor het verzamelen van interessant materiaal). En de belangstelling en toestroom van deelnemers zijn enorm.

Read More

3 Redenen om Twylah te proberen

Ik mocht meedoen als deelnemer aan de beta-versie van Twylah. Blij met de opbrengst, deel ik wat ik aantref. Zo werkt dat bij de social media: de aanbeveling van direct betrokkenen weegt vele malen zwaarder dan wat Twylah over zichzelf zegt. Slim, nietwaar?

Read More

Medewerkers als bron voor bedrijfsbeleid

Er is in elk bedrijf een schat aan informatie voorhanden die de productiviteit en de sfeer kan verbeteren. Bij de medewerkers. Ze delen deze informatie veelal onderling en zijn niet vaak geneigd deze informatie tijdens hun loopbaan te delen met het management. Vaak is het exit-gesprek het enige moment waarop deze waardevolle informatie op tafel komt.

Kan het ook anders? Welke belemmeringen zijn er om deze informatie ook ‘verticaal’ te delen? Welke vragen moet je dan stellen? En hoe ga je ermee om? En, kan het ook online, of digitaal? Een verkenning van de mogelijkheden om aan de (online) reputatie van jouw bedrijf bij jouw medewerkers te werken.

Read More

Jouw Facebook bedrijfspagina een naam geven

Je hebt een Facebook-pagina aangemaakt voor je bedrijf en je wilt er gemakkelijk naar kunnen verwijzen. Bijvoorbeeld met een link op een andere website, of in een mailtje.

Facebook heeft jouw bedrijfspagina al een url gegeven. Bijvoorbeeld:

Read More