donderdag, 18 april 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Tools - Overzicht

De artikelen en blog-posts over tools voor social media en web

We zijn allemaal Twitterspreeuwen

Trends, tips en tools voor de social media

Een boek door Rijk Willemse, voor medewerkers, adviseurs, bestuurders, ambtenaren en ondernemers die in hun werk met social media te maken krijgen. Voor hen bevat het een visie op de grondslagen (Trends), handige aanwijzingen voor de praktijk (Tips) en instrumenten voor de social media (Tools).

Wat mensen ervan zeggen op Twitter

Social media gebruiken voor je werk?Door Rijk Willemse, LaVerbe

Aanwijzingen voor:

  • Succesvolle toepassing social media
  • Onlinereputatiemanagement
  • Succesvolle online marketing
  • Vergroting van draagvlak
  • Verborgen eigenaarschap

Voor onder meer:

  • Communicatiemedewerkers
  • Beleidsambtenaren
  • Ondernemers
  • Bestuurders
  • Wetenschappers

Download hier gratis het boek We zijn allemaal Twitterspreeuwen  
(104 pagina's, pdf 5 MB). 

Let op: download op iPad en iPhone levert voor sommigen een probleem op. Tip: installeer eerst de iBook-app.

Website nu ook mobiel

Deze website is nu ook mobiel te ontvangen. Op iPhone, Smartphone, WAP-phone en iMode-phone...

De handige plugin Mobile Joomla, van mobilejoomla.com, verzorgt de afhandeling voor elk apparaat.

Read More

Gebruik Analytics voor je social media strategie

Google Analytics heeft met name fans bij de webbouwers en de technologen. Geen wonder: zij kunnen met deze statistische tool achterhalen of ze hun werk goed doen. Maar Google Analytics wordt nog veel te weinig gebruikt voor strategische doelstellingen.

Met name de inhoudelijk verantwoordelijken bij bedrijven en organisaties kunnen er veel nuttige informatie opdoen. Om maar niet te spreken van de communicatieprofessionals die verantwoordelijk zijn voor de PR en de communicatie. Analytics biedt een schat aan strategische informatie en inspiratie voor campagnes via de social media en andere kanalen. Enkele voorbeelden:

Read More

PaperLiRijk

Paper.li is een toepassing waarmee je een digitale krant kunt maken op basis van je Twitter- of je Facebook-account. Meld je aan en vul je accountnaam in, Paper.li doet de rest.

Je krijgt een digitale krant waarin de meest gedeelde tweets of posts van jou en jouw volgers verwerkt worden. Met name de links daarin, naar websites, artikelen en foto’s, zorgen voor rijke content.

Read More

Quick Start Social Media

Als je snel wilt beginnen, onderneem dan nu vast quick and dirty de volgende acties (maar blijf onderweg goed nadenken en structureren):

- Maak een Flickr-groep met het thema dat je onder de aandacht wilt brengen, deel daarop foto's over het thema. Nodig mensen in je netwerk uit deel te nemen aan deze groep en om hun foto's met die groep te delen. Tag de foto's zo mogelijk.

- Doe hetzelfde voor Youtube en Vimeo (maar dan met video's natuurlijk).

Read More

Je profiel op Facebook pimpen. Hoe doe je dat precies?

Je Facebook-profiel pimpen

Lees dit artikel en download de handige template om het zelf te doen.

Succes!

(Let op: deze aanwijzingen gelden niet voor diegenen die de nieuwe timeline van Facebook hebben geactiveerd.)

Laat je inspireren door StumbleUpon

Met Stumbleupon kun je aangeven - en opslaan - wat je van webpagina's vindt: ok, of niet ok. Handig om snel een verzameling van interessante links op te bouwen. En, zo kun je ook eigen webpagina's aanbieden en onder de aandacht brengen. Wat weer goed is voor de zoekresultaten.

Read More

De beste sollicitatiebrief is kort

De strekking is: ik heb belangstelling voor de functie en wil er graag een gesprek over voeren.

Daarvoor moet je een ingang hebben. In het ideale geval is dat een persoon die je kent. Maar een telefoongesprek met degene die over de vacature gaat, is ook een goed uitgangspunt.

Het cv doet de rest. Mensen lezen liever niet zoveel. Houd het dus kort. Bij de Harvard Business Review zeggen ze het ook...

Kijk hier voor een voorbeeld.

Read More