donderdag, 18 april 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Business - Overzicht

De artikelen en blog-posts over zakendoen met social media

Laat klanten en medewerkers over jouw organisatie praten

Steven van Belleghem, de auteur van De Conversation Manager, is op zoek naar tips om klanten en opdrachtgevers - en ook de medewerkers - te laten converseren over jouw dienstverlening. Immers, wat anderen over jouw dienstverlening zeggen, weegt zwaarder dan wat je er zelf over zegt. En als dat online gebeurt, verbetert dat je online reputatie en je vindbaarheid op internet alleen maar.

Read More

Word lid op Unicef - de webcare

Toen ik op het station de poster zag met daarop de aanmoediging "Word lid op Unicef.nl", tweette ik daarover.

"Poster: Word nu lid op Unicef.nl - kan maar niet wennen aan dat op... Snap het wel, maar. Je wordt toch lid van? Komma voor op helpt."

Read More

8 redenen mensen soms betalen voor content

Kevin Kelly van Wired magazine schreef een artikel over de samenhang van gratis content op het web met content waarvoor mensen willen betalen. Via de social media geven we veel weg. En dat is goed. Content is voor iedereen bereikbaar, gratis. Wie iets op deze manier deelt, doet dat om vertrouwen te creëren, aandacht te krijgen voor een onderwerp of een website, jezelf of jouw bedrijf te profileren…

Maar wat blijft er dan nog over om zaken mee te doen? Kevin Kelly noemt 8 redenen waarom mensen graag iets betalen.

Read More

Buy.ology of gezond verstand?

In het boek Buy.ology beschrijft Martin Lindstrom hoe onze hersenen reageren op logo's van bekende merken. Hij laat zien dat 'neuromarketing' een manier is om erachter te komen wat mensen wensen.

Hij stelt dat ongeveer 90% van het koopgedrag zich op onbewust niveau afspeelt. En hij geeft marktonderzoekers een instrument waarmee ze nu eindelijk echt kunnen meten welke marketingstrategie en welke advertenties werken. Via MRI-scans.

Read More

Blog met goede url's en je komt hoog in Google

Stel je hebt een website en je bent niet tevreden over de vindbaarheid ervan op het internet. Jouw site verschijnt niet of nauwelijks in de zoekresultaten van Google. De content is o.k., maar mensen vinden die content maar moeilijk.

Wat moet je doen om dat te verbeteren? Goed vindbare content plaatsen, is het antwoord. Maar aan welke voorwaarden voldoet goed vindbare content?

Read More

Social Media straks exclusief voor marketeers?

Marketing moet via de social media. Joseph Jaffe, een voorloper op dit gebied, beschrijft in zijn boek Join the Conversation hoe de traditionele marketing anders moet. De traditionele vier P's maken plaats voor de zes C's: Consument, Content, Context, Customisation, Community, Commercie en Conversatie. Jaffe geeft vijf manieren om nieuwe marketing te bedrijven, met de social media als belangrijke instrumenten en de conversatie als centraal begrip: Luisteren, Antwoorden, Meedoen, Katalyseren en Opstarten.

Deze nieuwe marketing volgt precies de systematiek en de kracht van de social media. De social media dreigen daarmee in handen te vallen van marketeers. Wat zijn de gevolgen?

Read More

Webcare van Apple MobileMe - thank you Devin!

Mijn iCal-agenda vertoonde al enige maanden kuren. Hij hikte, piepte en knarste, en synchroniseerde niet op alle computers die ik ervoor had aangewezen. 't Ging zo mooi: samen één agenda onderhouden, met daarin elk een eigen agenda - op beide iPhones, beide thuiscomputers en werkcomputer. Totdat ze er stuk voor stuk mee ophielden. Geen synchronisatie, of elke afspraak 10 keer opnemen...

Dan maar support zoeken. Ik heb er tenslotte voor betaald.

Read More

Meer werk? Blog!

Als je iemand zoekt om een klus gedaan te krijgen, dan kijk je vooral naar wat die persoon heeft gedaan. Volgens Judith Knight van newtricks.me is het cv daarom een minder goede bron dan een blog. Want, laten zien is beter dan vertellen. En gelijk heeft ze.

Read More