zaterdag, 16 december 2017
Online Schrijfhulp
Vraag Rijk
Uw vraag
informeren en presenteren
draagvlak creeren
online acteren
De mensen van uw organisatie
De middelen van uw organisatie
Mijn aanbod
Mijn aanbod
Mijn netwerk
training, advies en creatie
schrijven, redigeren en ordenen
realisatie online en offline
samenwerken en activeren
Mijn partners

Blog

Goodwillbrieven | Verloren opdracht
Met deze brief bevestigt u een verloren opdracht, om de relatie voor de toekomst open te houden.
Aanhef
Invalid Input
Een verloren opdracht betekent niet vanzelfsprekend een verloren klant. Met deze brief wilt u uw relatie met de klant bevestigen en in stand houden. Open deze inleidende alinea neutraal door te constateren dat de order niet naar uw bedrijf is gegaan. U kunt daarbij concreet verwijzen naar de brief of het gesprek waarin u de afwijzing is meegedeeld. Vermijd een verwijtende toon en noem nooit de naam van de concurrent die de order heeft gekregen.
Invalid Input
In deze alinea schrijft u dat u het jammer vindt dat de opdracht niet naar uw bedrijf is gegaan. U hoeft uw teleurstelling niet te verbergen, maar pas ook hier op voor een verwijtende toon. U hoeft niet uit te leggen waarom u het jammer vindt. Houd uw brief kort en zakelijk. Blijf sportief en vriendelijk. Bedank de klant voor de kans die hij u heeft geboden en voor zijn aandacht.
Invalid Input
Als afsluiting spreekt u de hoop uit dat u bij een nieuwe opdracht weer mee mag dingen. Eventueel kunt u hier aangeven dat u graag nog zou willen praten over verbetering van uw product of dienst voor de klant, en dat u daar binnenkort contact over zult opnemen. Sluit de brief af met een positieve verwachting over toekomstige contacten en samenwerking.
Invalid Input
Afsluitende groet
Invalid Input
Uw naam
Invalid Input
Uw e-mailadres (voor het concept van deze brief) (*)
Dit is geen mail-adres
Gereed   

Terug