donderdag, 24 april 2014
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Verkoopbrieven | Uitnodiging
Met deze brief doet u een wervende uitnodiging.
Aanhef
Invalid Input
Als aanleiding vermeldt u in deze inleidende alinea de bijeenkomst waarvoor u de lezer gaat uitnodigen. Vervolgens nodigt u de lezer expliciet uit. Tip: voorzie de brief van een wervende kopregel of de mededeling 'Uitnodiging'.
Invalid Input
In deze alinea overtuigt u de lezer van het belang om op uw uitnodiging in te gaan. Daarvoor presenteert u de voordelen voor uw klant als argumenten om naar uw bijeenkomst te komen. U kunt het exclusieve karakter van de bijeenkomst benadrukken, of speciale kenmerken van uw product onder de aandacht brengen.
Invalid Input
In deze alinea vermeldt u de details van de bijeenkomst: de datum, het begin- en eindtijdstip, en de plaats. Vermeld verder, met verwijzing naar een routebeschrijving, vervoers- en parkeermogelijkheden. Geef ook aan of er andere bezoekmogelijkheden zijn. Vermeld in dat geval naam en telefoonnummer van de contactpersoon voor het maken van een alternatieve afspraak. Gebruik typografische middelen om de details van de bijeenkomst te verduidelijken.
Invalid Input
U sluit de brief af met een positieve wens of met het vermelden van extra voordelen. Tip: gebruik een P.S. om uw uitnodiging te herhalen, of om de lezer met een extra voordeel te overtuigen.
Invalid Input
Afsluitende groet
Invalid Input
Uw naam
Invalid Input
In het Post Scriptum (P.S.) herhaalt u in één of twee zinnen uw aanbod of het belangrijkste voordeel ervan. Het P.S. moet de lezer nog net dat duwtje in de rug geven dat nodig is om tot actie over te gaan. De lezer leest een P.S. overigens vaak voordat hij aan de brief begint.
Invalid Input
Uw e-mailadres (voor het concept van deze brief) (*)
Invalid Input
Gereed   

Terug