vrijdag, 29 maart 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Realisatie online en offline

realisatie online offline tIk begeleid communicatiemensen bij hun taak om online en offline middelen in te zetten, en kan daarbij als buitenstaander belangeloos adviseren...

  • Advies bij het opzetten en inrichten van de vernieuwde website 
  • Opzetten en activeren van een infrastructuur voor sociale media
  • Optreden als 'linking pin' tussen webdeveloper, leverancier van webtoepassingen en communicatieteam
  • Individuele training en coaching van communicatiemedewerkers in de omgang met de vernieuwde website en de sociale media
  • Organiseren van draagvlak voor (online) vernieuwing

Kijk hieronder voor een greep uit de projecten waarbij ik als adviseur of trainer betrokken was: enkele voorbeelden van online en offline realisatie.

personeel zoeken

Meer en meer bedrijven zetten sociale media in voor het werven van personeel. Zeker in sectoren waar het personeel schaars is, zoals de techniek. Want, wie een baan zoekt, kijkt niet alleen meer op banensites en bedrijvensites, maar vooral ook op LinkedIn en Facebook.

Hoe kun je als bedrijf aansluiten bij die gewijzigde belangstelling als je op zoek bent naar geschikt personeel?

Read More

quickwins

Wat kun je doen om je website met een paar eenvoudige stappen beter vindbaar te maken voor de zoekmachine van Google? Daarvoor zijn uitgebreide protocollen beschikbaar. Maar als je snel resultaat wilt, kan dat ook.

Enkele quick wins op een rijtje

Read More

mail chimp

LinkedIn is een prachtig platform om beroepsmatige relaties te onderhouden. Het is minder geschikt om elkaar op de hoogte te houden van nieuws, nieuwe inzichten en handigheidjes. Daarvoor is een e-mailnieuwsbrief meer geschikt. Bijvoorbeeld om je LinkedIn-relaties vier keer per jaar bij te praten.
En, als de ontvanger geen belangstelling heeft, kan deze zich gemakkelijk uitschrijven. Alle begrip en 'geen harde gevoelens', zoals de Engelsen dat zeggen. Even goede vrienden!

Read More

wondertrommel

"The world’s largest online social media magazine", de Social Media Examiner, deed begin 2015 een onderzoek onder socialemedia-professionals naar de ontwikkelingen die zij waarnemen. Een van de conclusies: Bewegend beeld is 'booming', vooral als het gaat om de verbinding en de activatie die ermee bereikt kan worden.

Enkele trends, op de dag dat Youtube zijn tiende verjaardag viert.

Read More

dashboard

Goed, je hebt een socialemedia-infrastructuur opgezet voor een organisatie of een bedrijf. Maar wat nu? Hoe zorg je voor activiteit en reuring? Hoe zorg je voor een goed DNA in de vorm van accounts die je volgt en passende posts op jouw tijdlijnen?

Een cheat sheet met tien stappen, om mee te beginnen. Tuning en extra stappen? Graag, en naar eigen inzicht.

Read More

rws interviews

Wij van LaVerbe verzorgden het boekje Vijf jaar Waterwet, met daarin vragen en antwoorden over de praktijk van de Waterwet.

Bijzonder aan deze uitgave is dat we de juridische materie konden verlevendigen met bijzondere interviews.

Read More

meertrapsraket1

In het enthousiasme om op en top socialemediawaardig te zijn (een heel goed streven) is het voor organisaties belangrijk om goede timing toe te passen, zeker als je van plan bent om samen te gaan bloggen. Kort gezegd: maak nog geen accounts aan als die voorlopig nog geen inhoud krijgen.

Read More

demosthenes

Een goede brief, mail of memo schrijven is voor velen lastiger dan ze zouden willen. Wat is de beste opbouw? Welke onderwerpen moeten er aan de orde komen? En in welke volgorde? Hoe breng je goed nieuws, slecht nieuws, een lastig verzoek? En wat moet je schrijven om de relatie goed te houden, ondanks de lastige boodschap?

Allemaal vragen waarmee de online Correspondentiehulp en de online Memohulp kunnen helpen. Twee online briefhulpen met aanwijzingen per type brief of memo. Geheel volgens de geldende normen voor correspondentie.

Read More