vrijdag, 19 april 2024
Vraag Rijk
Online Schrijfhulp

Blog

5 redenen waarom je moet bloggen

Marcus Sheridan van Thesaleslion.com zegt het ook al: bloggen is goed voor je. Voor je website, omdat het gratis SEO betekent, voor je mensen, voor de verkoop en voor jouw merk. Een samenvatting met een enkele inkleuring.

1. Jouw bloggers, jouw bedrijf

De medewerkers die bloggen op de bedrijfsblog maken echt deel uit van het team dat het bedrijf online neerzet. Ze delen hun kennis en enthousiasme op een gemakkelijke manier - on the job - en krijgen onmiddellijke feed-back. Al was het alleen maar in de vorm van hun boodschap die ze online plaatsen. Bloggen voor betrokkenheid, dus.

2. Wie deelt, neemt echt deel

Medewerkers 'in de lijn' die via het blog verslag doen van hun bevindingen en resultaten blijven scherp en up-to-date. Ze moeten wel. Bovendien: wie iets uitlegt aan anderen leert nog het meest. Bloggende medewerkers kunnen de vragen van klanten beter beantwoorden en zijn goed op de hoogte.

3. Wie deelt, krijgt vertrouwen

Medewerkers die op het bedrijfsblog content delen waar klanten wat aan hebben, vergroten het vertrouwen van de klanten. En klanten die het bedrijf vertrouwen zorgen voor meer omzet. Zo eenvoudig is het.

4. Meer informatie, sneller overstag

Klanten - en vooral potentiële klanten - oriënteren zich terdege bij hun aankoopbeslissing. Daarvoor doen ze vooral beroep op anderen, en op wat de websites van de aanbieders vertellen. Hoe meer pagina's over jouw onderwerp er op jouw site te vinden is, en hoe meer er over jouw bedrijf wordt gesproken, hoe meer je die klanten helpt.

5. Jouw reageerders, jouw bedrijf

Als je comments en discussies toelaat op jouw bedrijfsblog, creëer je een gouden mogelijkheid voor klanten om met elkaar over jouw bedrijf te praten. Dat past bij het nieuwe tijdperk waar we in zitten, dat van de conversatie. Wel goed meeluisteren, hoor. Dat is erg leerzaam.

Dus, bloggen zorgt niet alleen voor betere vindbaarheid op het web. Het zorgt ook nog eens voor meer verkoop en meer contacten met potentiële klanten. Een idee om een deel van het communicatiebudget hieraan te besteden?

Lees ook Bloggen voor de zaak, hoe doe je dat
en Hoog in google met goede url's

En hier is de website van Marcus Sheridan.