Blog
- Gegevens
De Grieken hadden er een uitgebreide retorica voor, John Hagel III en John Seely Brown vatten het in de Harvard Business Review samen in vijf punten. Geheel eigentijds, maar onmiskenbaar geworteld in wat de Grieken ons leerden over aandacht verwerven en vasthouden.
- Aantal keren bekeken: 7961
- Gegevens
Het Centraal Museum toont van 11 maart t/m 29 mei 2011 de tentoonstelling Studio Vertigo – Robbie Cornelissen met uiteenlopend werk van deze Nederlandse hedendaagse tekenaar.
Cornelissen zet met potlood, vaak op zeer groot formaat, architectonische fantasieën neer die in de meeste gevallen doen denken aan de post-apocalyptische werelden van Doom III. Lege stadslandschappen, duistere ondergrondse kelders, zuilengalerijen en betegelde ruimtes, in een duizelingwekkend perspectief.
- Aantal keren bekeken: 4554
- Gegevens
'Hadden we maar een chip voor in de halsband van Boaz', verzuchten mijn kinderen. 'Dan weten we precies waar ie is als hij wegloopt.' Als hondje Boaz mobiel zou bellen, sms'en en internetten, was dat in principe geen probleem geweest. Alle benodigde gegevens zijn beschikbaar.
- Aantal keren bekeken: 5304
- Gegevens
De website van een bedrijf of organisatie werd van oorsprong beheerd door de mensen van ICT, de 'elektrische jongens'. Dat kon je goed zien. Technologisch ogende maar vaak ontoegankelijke sites waren het vaak in die begindagen. Ze functioneerden uitstekend, maar de communicatieve waarde en de vormgeving lieten nogal eens te wensen over. Dat was per slot van rekening niet het vak van de elektrische jongens.
- Aantal keren bekeken: 6447
- Gegevens
Niccolo Machiavelli leefde van 1469 tot 1527. Hij schreef de beroemde handleiding Il Principe, voor Italiaanse prinsen. Zij moesten leren hard en doelgericht te regeren. Vorsten moesten rond 1500 het staatsbelang vooropstellen. Zijn boek wordt nu gezien als een handleiding voor sluwe, achterbakse en misleidende politiek.
Wie de telewinkelkanalen op tv bekijkt, platte reclamewebsites bezoekt en de bijbehorende spam-mails leest, kan komen tot het volgende machiavellistische recept voor platte reclame die doeltreffend wil zijn.
- Aantal keren bekeken: 5822
- Gegevens
De tijd dat bedrijven zich online uitsluitend profileren met hun dienstverlening lijkt ten einde te lopen. Mensen die zaken willen doen zoeken liever niet meer alleen naar excellente diensten. Ze willen ook weten wie er achter die dienstverlening zit...
- Aantal keren bekeken: 4611
- Gegevens
Vinden wat je niet zoekt, dat heet serendipiteit. Ook als je niet vindt wat je zoekt.
Zo vond onderzoeker Alexander Fleming een hinderlijke schimmel die zijn bacteriekweekjes telkens weer doodden: penicilline. En het theezakje, dat eerst als alternatieve verpakking voor thee werd gebruikt, omdat metaal te duur werd, en door onwetendheid meeging bij het theezetten. Of de lijm van onze Post-its, die aanvankelijk werd afgekeurd omdat ie niet goed hechtte…
Wat betekent dat voor ons, als vrienden van Google?
- Aantal keren bekeken: 5961
- Gegevens
Sommige brieven roepen meer vragen op dan ze beantwoorden. Vage en onduidelijke brieven zorgen voor onnodig veel werk en irritatie.
Een voorbeeld: De oppositiepartijen PvdA, SP en D66 hebben op 22 maart 2011 zeer kritisch gereageerd op de kabinetsbrief over de mislukte evacuatie van een werknemer van ingenieursbureau Royal Haskoning uit de Libische plaats Sirte. En daar blijft het niet bij…
- Aantal keren bekeken: 4326
- Gegevens
Is kennis delen nu wel zo verstandig? Je geeft immers ook concurrenten een kijkje in jouw keuken. Hun concurrentiekracht kan erdoor toenemen, wat in jouw nadeel is. Nils Vermeire van het Ministerie van Algemene Zaken vertelt op Frankwatching.com dat hij het daar niet mee eens is.
- Aantal keren bekeken: 7114